Informasjon om grupper og utvalg i FAU 2019-2020

FAU-styret Organiserer FAU-møter, kommuniserer med ledelsen og følger opp alle underutvalg ved behov. Delegerer saker og setter prioriteringer for FAUs arbeid.

Styret består per nå av: Morten Hagen(leder), Live Kristiane Skarvang(nestleder), Ane Hagness Kiran(sekretær), Charlotta Løvhøiden(økonomiansvarlig) og Trine Fredriksen Tveitdal (styremedlem).

Kan kontaktes på: live_kristiane@hotmail.com

Driftsstyret (DS):

Skolens øverste organ som forvalter skolens ressurser til skolens og elevens beste. Driftsstyret vedtar budsjett, handlingsplaner, reglement og andre ”store linjer”.

De foresatte er representert ved Camilla Rom og Live Kristiane Skarvang.  Fra januar 2020 erstattes Live av Helen Karlsen. Rektor er driftsstyrets sekretær.

Kan kontaktes på: live_kristiane@hotmail.com

Oslo KFU:

Oslo kommunale foreldreutvalg, hvor vi møter representanter fra andre FAU i Oslo. Grefsen skole tilhører skolekrets E, og vi har ofte møter sammen med skolekrets F.

Oslo KFU tilbyr også ”Grunnkurs i FAU-arbeid” i november og arrangerer Foreldrekonferansen hver vår.

Grefsen FAU representeres i år av Live Kristiane Skarvang og Trine Fredriksen Tveitdal.

SUSNA:

Jobber med skoleutvikling og skolebehov i bydelen. Her kan man påvirke avgjørelser om skolegrenser, skolebygging, og nedlegging. Utarbeider svar på høringer vedr. disse temaene.

Jørgen Lund og Morten Hagen representerer Grefsen FAU.

Skolens Miljøutvalg (SMU):

Har fokus på skolemiljø, og sikrer at skolen jobber systematisk med et godt skolemiljø. Denne gruppen fungerer som et rådgivende organ, og består av foresatte, elever, representanter fra ledelsen og en politisk representant. Det skal være overvekt av foresatte og elever, og alle skoler er pålagt å ha et skolemiljøutvalg. Det ønskes i år tre medlemmer fra FAU til SMU, hvorav en også skal delta inn i stormøter med skolens miljøteam. SMU har utarbeidet et årshjul for arbeid med psykososialt miljø ved skolen, og jobber årlig med resultater fra Foreldreundersøkelsen og Elevundersøkelsen.

Fra FAU representerer: Ingvild Sommer, Kathrine Haarstad, Helen Karlsen, Kristin Nordal og Birgit Nordby

AKS-gruppe:

Jobber med alle saker FAU får inn som gjelder AKS. Det er ønskelig med minst fire medlemmer, gjerne alle trinn fra 1. – 4. representert i gruppen.

Fra FAU representerer: Camilla Knudsen, Hanne Marie Løvberg, Anja Y. Sulen, Kjersti Rusten, Jenny Larsson, Ingunn Grahn

Trafikk-gruppe:

Jobber med skolevei, utbyggere, skilting, humper&dumper, VoksenPatruljen, trafikkaksjoner – og mange melder inn utfordringer knyttet til skolevei.

Fra FAU representerer: Stian Hundhammer, Bredo Bråthe, Mari Anne Killie, Espen Jonhaugen, Silje Ween

Skoleklubb: Skal i år arrangere skoleklubb på torsdager, sammen med Team Trivsel.

Dette ansvaret har 5-trinnsrepresentantene.

17. mai:

FAU-representantene på 4.trinn utgjør 17.mai-komiteen, og har hovedansvaret for dette arrangementet.

Dette ansvaret har 4. trinnsrepresentantene.

Aktivitetsgruppe:

Skal tilrettelegge for sosiale arrangementer og eller prosjekter. Gjennomførte våren 2018 og 2019 Hvorfor Det?, som kan gjentas.

I gruppen: Sigrid Bratlie og Karen Izadi.

Her trengs det flere til å bidra!

I tillegg oppretter vi ofte ulike ad hoc-grupper gjennom året, knyttet til prosjekter og aktiviteter vi gjennomfører.