Utlån og leie av lokaler ved Grefsen skole

Grefsen skole låner ut lokaler til frivillige organisasjoner med tilbud til barn og unge under 25 år og andre aktører. Det er søknadsfrist 1. juni eller 1. november for semesterlån til påfølgende semester og skolen låner også ut lokaler til enkeltstående arrangement gjennom hele skoleåret.

Dersom man ikke kvalifiserer til gratis utlån av skolelokaler er det mulig å leie lokaler mot dekning av driftskostnader.

Sende søknad gjør du her.

Disse typene frivillige organisasjoner med lokal forankring i Oslo kan låne skolelokaler gratis:

• Frivillig organisasjon som tilbyr aktiviteter til elevene ved den aktuelle skolen.

• Lokal eller byomfattende organisasjon som tilbyr aktiviteter for barn og unge under 25 år.

• Idrettslag som tilbyr aktiviteter i gymsal for barn og unge under 25 år eller trening for psykisk utviklingshemmede uansett alder.

• Opplysningsorganisasjon som oppfyller kravene i voksenopplæringsloven.

Frivillige organisasjoner som tilbyr andre aktiviteter enn det som er beskrevet ovenfor kan låne skolelokaler mot dekning av driftskostnader.

Priser for utleie av skolelokaler til selvkost skoleåret 2023/2024:

• Rom inntil 100 kvm: kr. 48 per time.

• Spesialutstyrte arealer/rom fra 100-400 kvm: kr. 183 per time.

• Rom over 400 kvm/hele skolen: kr. 541 per time.

Priser for etableringskostnader ved avtaleforhold:

• Kr. 1118 per avtale, ved avtaler for deler av eller hele semester.

• Kr. 568 per avtale, ved avtaler for engangsutleie for kveld eller helg.

Pris for tilsynsvakt:

• Kr. 300 per time inkludert sosiale kostnader.

Pris for ekstra renhold:

• Kr. 361 per time inkludert sosiale kostnader

Grefsen skole har følgende lokaler til utlån/utleie:

- Lite og stort auditorium (plass til 60/120 personer)

- Kultursal (plass til 200 personer)

- Klasserom (plass til 25 personer)

- Sentralrom (plass til 40 personer)

Utlån/utleie av skolens lokaler er fra kl. 17.00 til kl. 21.00 mandag - torsdag. Tilsynsvakt Kristine, Håvard og Henriette (tlf. 907 09 793) er til stede disse dagene. Det er ikke utleie i skolens ferie og fridager eller når skolen har egne arrangementer i lokalene.

Skolens lokaler er også åpne for utlån/utleie på lørdager og søndager, med forutsetning at tilsynsvakt er innleid og til stede. Det avtales etter behov.

Kontaktperson Grefsen skole:

Lennart Nordenflycht – Tlf. 23468700